Ohakune dag 7 - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Toon en Jos Goos - WaarBenJij.nu Ohakune dag 7 - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Toon en Jos Goos - WaarBenJij.nu

Ohakune dag 7

Blijf op de hoogte en volg Toon en Jos

31 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Weer gelukt om een pc van de baas te mogen gebruiuken.
Vandaag vanuit Rotorua vertrokken naar Wai O Tapu.
Dit was echt vulkanisme en thermo eerste klas. Eerst een geijser Lady Knox waar we precies voor op tijd waren. (zie foto) Daarna een prachtige rondwandeling van 2,5 uur langs pruttelende modderbaden, allerlei gekleurde meren door de mineralen, tot arsenicum toe. Was werkelijk p[rachtig zie foto's.
Toen via Taupo met zijn mooie meer naar Nationaal Park Tongariro.
In dit park ligt oa Mount Ruapehu met besneeuwde top. Vanuit ons bed op de kamer kijken wij op deze besneeuwde top.
Deze berg is in juli van dit jaar nog tot uitbarsting gekomen met as.
Zoals jullie op de foto's kunnen zien was het een strakblauwe hemel vandaag met 24 graden. Perfect.
Wel veel insmeren, want daar wordt voor gewaarschuwd, omdat de ozonlaag hioer op zijn dunst is.
Els we hebben prachtige kromme stammen gezien maar ja we kunnen ze niet meenemen.
Tot morgen.

• 31 Oktober 2012 - 09:16

Johan:

Wat leuk die verhalen en foto's. Vanuit mijn buro geniet ik van jullie reis. Lijkt wel alsof ik er zelf weer helemaal bij ben. Heerlijk !

• 31 Oktober 2012 - 09:22

Prachtige foto's weer. Onvoorstelbaar hé dat je op zo'n kleine oppervlakte zoveel verschillende aardse actieviteiten kunt zien. En wat boffen jullie toch met het weer.

gr. Dolfkus

P.s. De site wordt dagelijks goed bekeken (+/- 35x en in totaal al 208x). Reacties blijven jammer genoeg wat achter terwijl dat voor jullie ook leuk is om te lezen daar.
    Klein nieuwtje uit NL en Ulvenhout dan: Bram Moszkowicz is levenslang geschorst, en onze kat heeft weer een duif op.

• 31 Oktober 2012 - 10:09

Krijna En Bas:

Hallo Jos en Toon,
    Leuk julie zo te kunnen volgen. Ton had inderdaad op mail gemeld dat jullie weg zijn. Krijna d'r tweede moeder is 9 oktober jl gestorven. Zij woonde vlakbij Detroit. Wij zijn daar 11 dagen geweest en weer net terug. Grappig dat ik jullie bijna ik jullie slaap belde. Veel plezier ngo daar. hg KB

• 31 Oktober 2012 - 15:44

Caroline Oprins:

Wat een prachtige natuur en kleurenpracht. Het staat ook op mijn verlanglijstje maar moet nog even sparen, ha,ha. Toon en Jos, ik geniet elke dag mee van jullie ervaringen en vind het TOP dat jullie elke dag een pc kunnen bemachtigen. Veel groetjes uit een zonnig Ulvenhout

• 31 Oktober 2012 - 17:15

Corry En Cees Van Hooijdonk:

hoi toon en jos
    jullie reis is al heel goed verlopen tot nu toe.al veel gezien ,en wat er nog komen gaat zal steeds een verrandering zijn .geniet ervan we huoden het in de gaten vele groeten vanuit rijsbergen corry en cees.

• 31 Oktober 2012 - 21:12

Niels, Wendy, Sem En ......:

Wat een mooie kleuren zeg!

Groetjes

• 31 Oktober 2012 - 22:48

Els:

Maak van de bijzondere planten en kromme bomen ook maar foto's kan ik straks thuis van likkebaarden.
    Vandaag was het een mooie dag ben met Elly naar de kogelvanger gelopen waren vanmorgen om 10.00uur pas weg. Ik zal het lopen morgen met jou missen Jos, we doen maar aan elkaar denken jij daar ver weg en ik hier gewoon op Galder. He geniet ze nog verder groetjes Els