Okahune/Ruapehu dag 8 - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Toon en Jos Goos - WaarBenJij.nu Okahune/Ruapehu dag 8 - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Toon en Jos Goos - WaarBenJij.nu

Okahune/Ruapehu dag 8

Blijf op de hoogte en volg Toon en Jos

01 November 2012 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Vanmorgen heeft Donald (hoteleigenaar) ons naar een schapenhouder gebracht.
900 schapen en 300 ha grond.
De eigenaresse Dy liet ons het hele bedrijf zien. Ze reed ons met een grote quad door alle weilanden met prachtige stukjes natuur heen. Soms flink vasthouden want het ging snel en hing soms erg scheef. Was heel leuk. s'Avonds bij het kopen van een flesje wijn stond ze in de wijnproeverij. Kwam goed uit. Toen was het Lady Dy!! Zie foto.
Daarna naar de besneeuwde berg Ruapehu (zie foto) hier op het eind van onze straat.
Daar de skilift genomen over de skipistes. Eerst kregen we de kriebels, maar het was toch " papsneeuw". We hadden geluk want op 4-11 sluit de skipiste.
Daarna een zware wandeltocht met veel klimwerk door prachtige natuur (zie foto) naar de Waitanga Falls.
Weer een prachtige dag met veel zon en 24 gr. Wij snappen niet dat jullie met zo'n mooi weer en zoveel bekijks liggen te slapen.
Wij zijn al aardig verbrand, ondanks het vele smeren.
Morgen weer verder. Doei

• 01 November 2012 - 08:49

Johan:

Wat een contrasten, van quad naar skilift en van boerenvrouw tot Lady Diane ! Leuk joh!
    Enne wij worden gewoon slapend bruin !

X

• 01 November 2012 - 09:06

Wat een tof en stoer verhaal weer.

• 01 November 2012 - 16:32

Juul Kitty:

Toon en Jos het is geweldig dat we jullie reis mee kunnen beleven . Het ziet er allemaal prachtig en indrukwekkend uit .Blijven jullie volgen op jullie reis.

• 01 November 2012 - 17:54

Ans:

Geweldig zeg. Ziet er allemaal gelikt uit. Wij gaan zelf binnenkort naar Vietnam!!!
    Jullie nog heel veel plezier en geniet.

• 01 November 2012 - 17:54

Ans:

Jullie nog heel veel plezier en geniet.

• 01 November 2012 - 22:11

Els:

Leuke foto's wat je allemaal doet op zo'n dag, ja en wij intussen maar slapen.
    Maar terwijl jullie slapen heb ik 4kg pompoensoep gemaakt en hij smaakt weer heerlijk.
    Nederland staat op zijn kop omdat modaal te veel moet gaan betalen op de ziekteverzekering of zoiets je kunt je maar druk maken, hebben jullie geen last van tegen die tijd dat jullie terug zijn zal er iedereen wel aan gewent zijn. Ik geniet van jullie verhalen en foto's dank je wel. lieve groetjes Els

• 01 November 2012 - 22:11

Niels, Wendy, Sem En ......:

Amai wat gaaf allemaal! Mooie foto's weer, je ziet in die paar weken zoveel moois dat je als je thuis bent gewoon niet meer weet wat allemaal! Dus gelukkig mag je nog een tijdje blijven en genieten daarzo!

• 01 November 2012 - 23:00

Bas Hagoort:

Wel veel grond voor 900 schapen, maar ja, beiden zullen zij daar wel genoeg van hebben.
    Verder wel heel mooie foto's. Geniet ze verder. KB

• 03 November 2012 - 21:17

Toos Heestermans.:

Hoi Toon en Jos.
    Ik heb zoeven van een paar dagen jullie reis bekeken, zowel foto,s als verhaaltjes.
    Het ziet er geweldig mooi uit, je ziet er erg veel, mooie natuur en ook nog wat cultuur.
    Volgens mij moet je van dag tot dag alles opschrijven,want jeziet zoveel dat je het allemaal niet kunt onthouden .
    Geniet nog verder van alle moois.
    Vandaag en morgen een verjaardags feestje Ruben en Britt.
    Groetjes Toos.