Motueka dag 12 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Toon en Jos Goos - WaarBenJij.nu Motueka dag 12 - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Toon en Jos Goos - WaarBenJij.nu

Motueka dag 12

Blijf op de hoogte en volg Toon en Jos

05 November 2012 | Nieuw Zeeland, Motueka

Vanmorgen eerst de auto ingeleverd. Om 8.15 uitgevaren met de Ferry Kaitaki.
Rustige zee (Cook Strait) en veel zon. Het was heerlijk op het dek.
Om 11.15 meerden we aan in Picton op het Zuidereiland.
Daar stond al een auto klaar een Holden (?) automaat met Nederlands sprekende navigatie. Fijne auto maar geen Volvo!
Via een mooie route langs meerdere baaien oa de Tasman Bay en vergezichten naar Nelson en Motueka. Motueka ligt aan de voet van het Abel Tasman NP.
Onderweg ook veel wijngaarden, fruitbomen (kiwi's) en heel veel brem gezien.

Lia R ik heb jouw reactie gelezen. Stuur de adressen maar!
PS Jos wil weten hoe het met het toneel gaat!?
En ik kom vanavond niet naar de vergadering van Paulus!
Hebben de ruiters zich gisteren gedragen zonder mij?
Gr en wrsch tot morgen.

• 05 November 2012 - 08:02

Hoi ! Ja, prachtig heb die overtocht. Vooral als je binnenvaart, geweldig en adembenemend ..........
    Een Holden is inderdaad geen volvo. Een Holden is gewoon niets meer of minder dan een Opel. Alleen daar down under hebben ze andere marketing en klinkt Opel niet zo lekker, dus is er Holden van gemaakt.
    Have fun!

• 05 November 2012 - 09:06

Prachtig, Nelson NP is mijn favoriet. En in die wijngaarden verbouwen ze ook heerlijke Riesling en gewurztraminer wijntjes. Zijn jullie daar nog gestopt voor een proeverij?
    Groet Dolf

P.S. aan het einde/begin van Abel Tasman NP in Marahau is een heerlijke pizza tent ( Park cafe) met houtoven, binnentuin, lekkere wijntjes en een geweldig uitzicht over de wetlands.

• 05 November 2012 - 09:59

Gerard En Julia Peeters:

hoi toon en jos wat leuk jullie iedere dag te volgen op jullie super mooie reis! zo kunnen wij ook mee genieten de verleiding is groot nu wij dit allemaal lezen. het regent hier weer en het is koud dikke jas weer maar aan ,
    genieten jullie nog maar van die warme zon en nog veel reisplezier groeten uit dorst van gerard en julia peeters

• 05 November 2012 - 20:28

W:

Hoi Jos en Toon,
    Ook wij hadden een Holden Epica in onze vakantie, een fijne auto!
    We zijn benieuwd wat jullie deze week nog gaan zien, wat betreft het toneel, Je hebt de hoofdrol

• 05 November 2012 - 20:34

Wilna:

Haha,
    a.s woensdag komen de lezers bij elkaar om een beslissing te nemen welk stuk het wordt,de week erna (14nov) gaan we beginnen met lezen.
    Nog een hele fijne week op het Zuider-Eiland!
    Groetjes Eric en Wilna

• 05 November 2012 - 23:52

Els:

Lieve Jos en Toon
    O wat zijn het mooie foto's ben sjaloers en nog eens sjaloers op jullie, maar blij dat ik mag meegenieten.
    Zaterdag en vandaag heb ik weer lekker, gezellig, leuke en leerzamen lessen gegeven met herstbladeren wij denken niet in het zomerse dan kijk ik wel naar jullie belevenissen.
    Jos ik zou maar rap naar huis komen voor die hoofdrol vind je ook niet??? grapje
    Nu ik ga nog even naar Pauw en Witteman kijken, tot morgen Liefs Els