Timaru dag 18 - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Toon en Jos Goos - WaarBenJij.nu Timaru dag 18 - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Toon en Jos Goos - WaarBenJij.nu

Timaru dag 18

Blijf op de hoogte en volg Toon en Jos

11 November 2012 | Nieuw Zeeland, Timaru

Alles blijkt weer te werken, maar het artikel over de route van Queenstown naar Dunedin is overschreven door het aanvullende bedankje.
Ik geef het nog kort weer.
Na Queenstown koffie gedonken bij Bungy Jumpers. De sport die hier is bedacht en veel wordt uitegoefend.
Knap wat die mensen durven.
Na Alexandra veranderde het landschap in de Schotse Hooglanden. Ook Dunedin is Schots georienteerd en ingericht.
Alle straten zijn in Dunedin genoemd naar prominenten uit Edinburgh.
Het station is het meest gefotografeerde gebouw in NZ.
Ook zijn we nog bij de steilste straat van de wereld (zeggen zij) geweest Baldwinstreet.
Ook nog naar tunnel Beach geweest.
Daarna richting Timaru.
Zeeleeuwen en Pinguins bekeken op Shag Point en daarna de Boulders bij Moeraki. Hier liggen diverse ronde gladde stenen op het strand van 2 mtr doorsnee. Mooi natuurverschijnsel.
Het landschap wordt vlakker en de landbouw weer intensiever.
De dag begon met goed weer maar toen we bij het hotel aankwamen regende het, maar nu is het weer droog.
Morgen op naar Christchurch. Houdoe.

• 11 November 2012 - 07:50

Cees En Corry Van Hooijdonk:

goede morgen vanuit rijsbergen,wat heb je al veel gezien en ook prachtige fotos
    veel groeten.

• 11 November 2012 - 10:08

Fascinerend he, die Boulders! Bijzonder natuurverschijnsel! Veel plezier in Christchurch ! X X X

• 11 November 2012 - 10:30

Ziet er weer goed uit, onvoorstelbaar dat je zo dicht bij die zeeleeuwen kunt komen niet. En de moeraki boulders dat is een heel vreemd verschijnsel, als en "super ei" uit de grond en dan eindigen op het strand!
    Geniet van de stadse luxe.
    Gr. Dolf

• 11 November 2012 - 13:40

Els:

Lieve Jos en Toon
    Prachtige foto's, (hadden de pinguins geen zin in de foto??) het is voor jullie iedere dag feest, neem je het allemaal nog op in jullie hersenen.
    Het is goed dat je van iedere dag een verslag en foto's maakt, anders haal je straks als je thuis bent alles door elkaar het is zoveel wat je moet onthouden en jullie zijn ook niet meer de jongste Ha, Ha.
    Hier schijnt vandaag ook een herfst zonnetje dus ziet het er ook aangenaam uit rondomhuis.
    Gisteren de een Ikebana workschop geweest, gezellig en leerzaam om weer met de groep te werken had geen handjes meer over geef niet die mogen vandaag uitrusten. Straks ga ik naar Magred jullie hebben de groetjes van Jan en Magred. Heb verder niets meer te melden Liefs Els

O ja, ik mis jullie wel hoor!!!!

• 11 November 2012 - 19:41

Juul Kitty:

Toon enJos wat een reis zeg. Jullie genieten wel en wij genieten ieder dag met jullie mee. Wij gaan er nu ook een paar dagen tussenuit en hopen dat we wife hebben dan kunnen we jullie blijven volgen. Ben benieuwd hoe de aankomst op het vliegveld in sydney is .maar dat lezen wel . Nog heel veel genieten .groetjes juul kitty